Udskriv

Træningslejr i Esbjerg

Lejr i Esbjerg19 af de yngre svømmere har været med 3 trænere og en holdleder på træningslejr i Esbjerg i påsken. Der er kommet denne lille beretning fra svømmerne og deres trænere.

Se flere bileder her

Dag 1

Vi mødtes på Tåstrup station og tog afsted 11.43. Vi sad i toget i næsten 3 timer - det var ret kedeligt. Da vi nåede frem skulle vi gå 2 km hen til vandrehjemmet - det var ret hårdt med tunge tasker. Endelig var vi der og fik vores værelser. Der er 3 drenge værelser og 2 pigeværelser. Da vi havde pakket ud skulle vi spise aftensmad. Det smagte godt. Bagefter skulle vi til træning indtil kl. 21 - og så hurtigt hjem i seng.
Skrevet af værelse 28 (Naya, Maya, Emma og Karoline)

Dag 2

I morges ringede vores vækkeur kl. halv seks, men der var ingen der gad slukke det. Vi var for trætte, men kl 6 gik vi ned for at spise morgenmad. Vi lignede allesammen zombier. Efter morgenmaden gik vi ned for at svømme, alle svømmede meget hårdt. Efter træning var der tid til at slappe af indtil frokost kl. 12. Der er rigtig god mad her på vandrehjemmet. Efter frokost var de fleste af os i NETTO - vi købte kun sunde ting :). Kl. 3 skulle vi til træning igen - det var meget hårdere end i morges. Efter træning var der aftensmad (lammesteg). Efter aftensmaden var der afslapning og hygge på værelserne.
Skrevet af værelse 29 (Carolina, Mia, Stine og Maja)

Dag 3

I dag lørdag startede vi morgenen med et måltid hos Børge & Co. Bagefter skulle vi til træning. Efter frokost ledte vi efter chokolade påskeæg, kastede med æg og spillede rundbold. Efter det skulle vi til træning igen. Vi sluttede af med en holdkap mod trænerne om skulle træne søndag morgen. Vi vandt, så søndag morgen har vi fri. Da vi kom hjem ventede der lækker mad til os hos Børge og Co. Kl. 21.30 skulle vi i seng.
Skrevet af værelse 25 (Lasse den seje, Johannes den absurde, Gustav den lange og Simon den ....)

Dag 4

Her til morgen havde vi alle fripas, da vi var så gode at powre trænerne i en holdkap. Dog var der nogle awsome drenge (os), som valgte at være aktive. Vi tog nemlig ud at løbe en tur sammen med Cecilie.
Derefter var der morgenmad og så tog vi alle ud på en gåtur ned til stranden. Her fik vi lavet diverse øvelser som inkluderede ræs ved strandkanten.
Her blev også taget et gruppefoto, hvor vi blev bedt om at danne ordet "FARUM".
Som sædvanlig havde kokkene forberedt en lækker frokost til os. Trænerne havde også en overraskelse til os, nemlig en biograftur til os alle. Pigerne skulle ind og se "Rio 2", mens drengene skulle se "Need for Speed". Pigerne fik set filmen mens drengene pakkede om eftermiddagen og om aftenen var det omvendt. Ind imellem var vi igennem en dejlig hårdt træningspas.
Skrevet af værelse 24 (Ong, Scott, Anders og Malthe)

Dag 5

Drengene startede med at komme hjem fra filmen kl. 00.00.00, mens pigerne sov.
Da vi vågnede ønskede vi Frederik tillykke med fødselsdagen, derefter gik vi ned til morgenmaden som var lækker som altid. Vi skulle mødes ved kanten 7.45, vi svømmede en time og så sagde Mads at der var fri leg. Da vi kom hjem skyndte vi os op på værelserne og pakkede vores ting, efter det gik vi ned i pejsestuen hvor vi skulle skrive hvad det bedste var og hvad der kunne gøres bedre. Så skulle vi ned og spise frokost, hvor der var kage med Frederiks navn på, da vi havde spist, skulle vi gå mod stationen og hjemad.
Skrevet af værelse 26 (Viktor, Frederik og William)

Trænerevaluering:

Alt i alt har det været en rigtig udbytterig træningslejr, med en masse fede oplevelser til svømmerne, såvel som til trænerne. Vi har hygget sammen, vi har trænet hårdt sammen og vi har spist GOD mad sammen, mere kan man ikke forlange af en træningslejr.
Træningen har været præget af individuel tilpasning hos hver enkelt, som var delt op i tre forskellige træningsgrupper, dette resulterede i at hver svømmer har rykket deres grænser for hvad de troede de kan.
Vejret har været fantastisk i Esbjerg, på en snit temperatur på 17grader hele weekenden, har der været lagt op til flere udendørs aktiviteter.
Og som altid har serviceniveauet hos Esbjerg vandrerhjem været helt i top, de får 5 ud af 5 stjerner! - med sublime gastronomiske oplevelser og et personale hvor man altid bliver hilst med et smil, kan vi ikke være andet end fuldt ud tilfredse!

Et enigt trænerteam kan sige at det har været en fornøjelse at have svømmerne med til Esbjerg!

- Tak fordi i har sådan nogle skønne unger!