Udskriv

Svømmere på træningslejr i Hvide Sande

pict 0000 De yngre svømmere fra udviklingsgruppen og Medley 4 holdet har været på træningslejr i Hvide Sande fra mandag til søndag i påsken.

Svømmerne lavede traditionen tro en dagbog fra træningslejren, og her er turen set gennem deres egne øjne.

Se alle billederne fra turen her.

Mandag:
Af Emma, Emma C og Sophia

"Kære dagbog. I går ankom vi til Hvide Sande. Vi kørte i en bus i ca. 4 timer, og vi hyggede os meget. Vi snakkede, spillede og så film. Da vi ankom til Hvide Sande spiste vi lækker frokost sammen. Derefter pakkede vi ud og gjorde os til rette. Senere gik vi hen til svømmehalen for at træne. Da vi var færdige tog vi hjem for at spise aftensmad. Til aftensmad fik vi frikadeller og meget andet lækkert. Da vi troede vi var færdige kom der gammeldags æblekage. Derefter fik alle på vores værelse i seng. Bortset fra Sophia som sad og spillede Nintendo."

Tirsdag:
Af Rasmus, Viktor og Alens

"Kære dagbog i dag er det tirsdag.
Vi spiste morgenmad 7:30-8:00. Så var der træning fra 9:00-11:00. Efter træning tog tilbage til vandrehjemmet og spiste frokost. 13:30 tog hele holdet til et supermarket og det var så hyggeligt. Da vi kom hjem spillede vi rundbold. Vi blev hurtigt færdige for der gik hul i bolden. Så var der træning fra 18:00-20:00. Vi spiste aftensmad kl. 20:30 så skulle vi i seng.
Godnat dagbog."

Onsdag:
Af Dagmar, Kathrine, Maya og Naya

"Kære dagbog
Vi vågnede og skulle spise morgenmad kl. 8:00. Vi havde kun et træningspas, men der skulle vi svømme vores alder gange 400 IM. Efter noget tid skulle vi ud og gå en tur og vejret var ikke særlig godt. Mads syntes at vi skulle løbe op af klitterne og ned igen. Vi legede Kongens efterfølger nede på stranden. På stranden kastede vi også med æg og Mads kastede et æg i hovedet på Alens. Anders, Malthe og Alens tog sig en tur i havet. Men da vi svømmede IMR var det rigtig hårdt. Vi kunne næsten ikke mere til sidst det var bare ikke sjovt at svømme. Da vi var færdige med at spise sagde Mads at vi skulle se en film. Filmen handlede om hård træning. Da filmen var færdig var vi alle sammen rigtig trætte. Vi børstede tænder og tog nattøj på og så lagde vi os til og sove."

Torsdag:
Af Carolina, Stine, Mia og Maja

"Kære dag-bog
Idag vågnede vi kl. 6:45 og var allesammen meget trætte. Vi gik ned og spiste morgenmad kl. 7:30, det smagte godt. Derefter tog vi allesammen til morgentræning. Mads' hold svømmede prog. De andre hold svømmede også hårdt. Efter træning gik vi over på vandrehjemmet, og slappede og havde det sjovt. Kl. 12 var der frokost. Vi fik æggepasta, det var der forskellige meninger om. Efter frokost gik dem der skulle ned og købe ind i spar. Timerne gik med at hygge os sammen. Kl. 18 skulle vi til træning hvornår Naja's hold ikke skulle svømme. Mads' hold lavede først dryland og derefter svømmede de hårdt. Martins hold lavede ben og dryland holdkap. Efter træning fik vi aftensmad, vi fik kartofler og gulash. Vi fik fyldt vores maver. Efter aftensmad gjorder vi os klar til at gå i seng. Der skulle være stille kl. 22:00. Nu ventede der os en ny dag.
Kærlig hilsen pigerne fra værelse 21  (Carolina - Stine - Mia  og Maja)"

Fredag:
Af Johannes, Simon, Jacob og Frederik.

"Kære dagbog
Idag stod vi op kl. 7:20 og spiste morgenmad. Vi tog til træning kl. 9:15, der var dejlig afslappende. 11:30 spiste vi frokost: nogle dejlige rugbrødsmadder. Efter frokost stod den på airhockey, og Simon ownede. 18:00 var der træning. Martins hold trænede hypox, og Madses hold svømmede broken. Der var dejlig varm lasagne til aftensmad kl. 20:30. Vi var meget trætte og gik direkte i seng kl. 22:00.
Skrevet af Joe"

Lørdag:
Af Malthe, Anders, David og Ong

"Kære dagbog
I nat blev vi vækket kl. 01:00 for at gå en tur/natteliv. Alle troede at de voksne ville chokere os, men det gjorde de ikke alligevel. Vi var hjemme en time efter. Den efterfølgende morgen var morgenmaden blevet rykket frem med en time, så det hastede med at sluge morgenmaden. Vi skulle til at starte med svømme et program på 6,7 km. Men som programmet skred frem blev flere og flere svømmer udtaget af trænerne til at sidde i et dampbad eller jacuzzi. Resten af passet gik med fri leg hvilket var Legend... Wait for it... Dary.
Da passet var færdigt blev der taget et gruppebillede og så tog vi tilbage til vandrehjemmet for at få frokost. Efter frokost var der en social aktivitet der foregik i en hal. Her spillede vi levende stratego, kludermor, træk gulerod og sluttede med et spil fodbold, hvor Mads' hold vandt konkurrencen om at tabe ( i alt blev det 4-0). Resten af dagen gik med oprydning og afslapning indtil aftensmaden. Efter måltidet gik alle undtagen Anders( mig) ind i stuen for at se Hunger Games 1. Da filmen var færdig var alle trætte og lagde sig til at sove.
Malthe, Anders, David og Ong der afgik ved døden."

Træner evaluering:

Turen i år gik som I ved til Hvide Sande. Det er ikke et sted, som vi er så bekendt med, rent træningslejrmæssigt, men både vandrerhjemmet og Svømmehallen levede fuldt ud op til vores behov.
Værterne på Vandrehjemmet, Vera og Knut, var utrolig søde og venlige, alt blev tilpasset vores færden og ønsker.
Maden var også rigtig god, ingen gik sultne i seng! :)

Udover faciliteterne er Hvide Sande også et rigtig godt sted at få set en anderledes del af den danske natur, med klitlandskabet og det konstante blæsevejr, var der lagt op til nogle dejlige gåture i det vestjyske.
Rent træningsmæssigt, vælger vi jo at gøre det markant anderledes end mange andre klubber, med tre trænere, var der mulighed for at dele truppen op i 3 forskellige træningsgruppe med hver deres speciale og fokus, dette resulterede i meget mere kvalitet og udbytte af den hårde træning der er blevet lagt i bassinet.
Alt i alt, en fantastisk tur! - ungerne er skønne, og fremtiden for FSK's konkurrence afdeling ser bestemt lys ud!

På vegne af trænerteamet.